Opakowania mają ogromne znaczenie, ponieważ nie tylko umożliwiają przechowywanie produktu i ochronę jego zawartości, ale stanowią także potężne narzędzie marketingowe. Nic więc dziwnego, że aby zwrócić uwagę potencjalnego nabywcy, wykorzystywane są coraz nowocześniejsze metody ich tworzenia. Jednym z takich procesów jest metalizacja. Na czym polega? I jakie są jej zalety w zakresie produkowania opakowań kosmetycznych? Na te i inne pytania odpowiadamy w naszym artykule.
Metalizacja to proces, w wyniku którego na powierzchnię, czyli w tym przypadku na opakowanie kosmetyczne, nakładana jest cienka warstwa metalu. Takie działanie ma za zadanie poprawienie właściwości fizycznych danego przedmiotu, a także podniesienie jego walorów wizualnych. Aby efekt końcowy był dopasowany do naszych oczekiwań, można wykorzystać kilka różnych rodzajów metalizacji. W grę wchodzi m.in.:
- metalizacja próżniowa,
- metalizacja natryskowa,
- metalizacja ogniowa,
- metalizacja galwaniczna,
- metalizacja kontaktowa,
- metalizacja dyfuzyjna.
Jak już wspomnieliśmy metalizacja wpływa pozytywnie zarówno na walory fizyczne, jak i na estetykę opakowań kosmetycznych. Proces ten sprawia, że przedmiot staje się gładki, nabiera eleganckiego charakteru i odpowiedniej twardości. Jednocześnie opakowanie staje się odporne na uszkodzenia – zarówno mechaniczne, jak i związane z oddziaływaniem negatywnych czynników zewnętrznych. Produkt nie odkształca się, nie ściera, zyskuje dobrą odporność cieplną, a także odporność na korozję.
Na uwagę zasługuje także fakt, że metalizacja umożliwia zwiększenie atrakcyjności wizualnej opakowań kosmetycznych. Starannie wykonane przyciąga wzrok i zachwyca swoją kolorystyką w stylu premium (zazwyczaj jest to srebrna lub złota barwa). Całość tworzy oryginalną propozycję, która zachwyca i zachęca do zakupu.